BIG V12 update!
Publiserat: January 23, 2012 | Taggar: None
Blog post by Meteor Service, Rolf Zale;
Färgborttagning från insuget.
Paint stripping the intake manifold.
Fördelarlocket. Detta är synligt först sedan ett skyddslock tagits bort.
Distrubuter cap. This is visibly only after a protective cover is removed.
Isärtagning, rengöring och renovering av bränslepumparna. Bränslepumparna är ofta ett problem på dessa motorer om de stått länge. Gummimembranen torkar ut och måste bytas ut. Ofta finns det ganska mycket avlagringar i pumparna (det är två per motor). Vi vill inte att bränlsemängden ska bli ett problem så det är nödvändigt att pumparna är i bästa skick. De klarar 3 liter i minuten per styck.
Dismantling, clenaning and rebuilding the fuel pumps. The fuel pumps are often a source of trouble on these engine if they have not been run for a long time. The rubber membranes dries out and have to be replaced. There is also often a lot of dirt in the pumps (there are two per engine). We don´t want the fuel supply to be a problem so it is important that the pumps are in good condition. They can deliver 3 liters per minute each.
Vevstakarna i väntan på nya bultar.
The con rods awaits new bolts.
Nylackerade ventilkåpor monteras allt eftersom. Tack till TjB Pulverlack för ett bra arbete!
Newly painted valves cover are beeing put back on. Thank to TjB Pulverlack for a job well done!
NOS, nya, gamla packningar från 1954!
NOS gaskets from 1954.
Ny färg på växelhuset som är av järn.
New paint on the steel gear house.
Nya grövre bränslerör. De som sitter orginal har en inte tillräckligt stor diameter för en trimmad motor.
New larger diameter fuel lines. The stock one have not a sufficient diameter for a souped up engine
Nya starkare vevstaksbultar. Orginalbultarna klarar inte det varvtal vi räknar med att motorn ska varva.
New stronger conrod bolts. The stock bolt can´t withstand the revs we expect the engine to reach.